Måndag!

Låg kvar ganska länge i sängen idag, skönt att inte behöva kliva upp för att alarmet på mobilen har tjutit, visserligen vakna Tilde tidigare, men satte på lite barnpogram till henne. Vid kl 10 gick jag iaf upp till arbetsförmedlingen. Jag hade riktigt tur för chefen själv satt där idag! Riktigt trevlig kvinna må jag säga!  Vi hade sånt givande samtal och i slutändan gav honm ig själv beslutet att fatta om jag vela ha 2 veckors praktik till eller ej på my sushi?!      Trodde aldrig  mitt liv att jag skulle få så fria händer att själv bestämma? Arbetsförmedlingen brukar ju ha stränga regler!  Men hon förstog väl att man kanske blir lite "uttnyttjad" som praktikant!   Och efter 2 veckor så har man ju visat va man går för, så vill dom erbjuda mig jobb , så visst, men jag tänker inte gå & ha praktik mer. Tjänar nämligen 174 kr efter skatt på att gå & ha praktik! Har slitit som ett djur i 2 veckor! Tycker jag har vart riktigt duktig! Lärt mig enormt mycket.. Timlönen för det slitet är alltå 21, 75 kr timme, de kallar jag SLAVLÖN!   men jag har ju haft skoj & lärt känna nya människor så det har ju inte vart pest & pina om man säger så!   Har ju ätit massa god mat & sånt gratis :)

Ja ja så nu är jag oviss om framtiden?! Blir man erbjuden jobb? Ska jag leta ny praktik? ska man börja plugga igen? Ja" jag vet inte nå vad jag vill bli när jag blir stor!" Vet bara att jag sitter på soffan nu igen & stämplar :)    så lite "semester" är alltid skönt att ha :)

Idag har vi storstädat här hemma, rensat & fixat :)

Imorrn ska vi nog ut & plocka lite blåbär :)

Men ikväll blire nog bara filmmys <3



Vart är min sommarvärme?!?!  Vill ju bada mer i sommar!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0