Måndag!

Jag e ju inte så jättemycket för att bara sitta & skriva så lägger ut lite bilder från idag & skriver lite kort :)

Jag gick iaf upp kl 06.00!


En trött jag!
Gjorde mig & Tilde klar & sen for jag till dagis & sen till skolan...

Foto stog på schemat halva dagen, lyssna på massa prat sen fick vi lite uppgifter. Skulle fota lite rörelser & stillbilder.. Stor nackdel är att det finns 3 st systemkameror på vår kurs :(
En del har egna & jag har ju bara en vanlig skitkamera.... Vill ha en egen systenkamera! Kan nån rik jäkel skänka mig en eller?!??! :)

Men iaf ¨åter till min dag. Jag & Sandra & Anette fick iaf dela på en systemkamera.. Pröva mixtra me alla inställningar & fotade några blommor i ett fönster i en korrodor så vi fick några stillbilder.
Våra "rörelsebilder" gjorde vi i gympasalen. Anette fotade mig & Sandra medans vi klättrade upp i ribbstolarna & hoppade ner på en stor madrass om och om igen... Tror vi fick till några roliga bilder men än har vi inte fått in bilderna på datorn så kan ej ge er några smakprov....
Vi fotade med en Cannon 400


Sen dags för lunch Pasta med köttfärsås men jag dränkte min tallrik med riven ost som gör att det inte ser så aptitligt ut =)
Stor salladsbuffe va det men jag tog bara lite broccoli & gurka & en baguettebit :) Våran skola gör så god mat!
Lunchen kostar dessutom bara 40 kr! LYX!!!!



Efter lunchen va det dags för bild :)
Viktigt att ha bra pennor! Fick lov att köpa. & dom e så bra :)


Sen fick vi uppgifter! Alla skulle få en liten bild var & den skulle vi måla av så exakt vi kunde för det skulle bli som pusselbitar sen. Vi fick inte vända på bilden heller utan den skulle målas åt det håll den låg åt.. SJÄLVKLART upp & ned!!
Sen kunde man ju knappt tyda va det va man skulle måla! körde fast! haha totalt! Inte målat & ritat sen jag gick i 9:an! Men det vart nog bra ändå :=)




Sen la bi ihop våra pusselbitar, då fick vi ju klippa ur dom & vända dom åt rätt håll.. biten i mitten målade jag..

Nån som kan se va det ska föreställa??? GISSA IAF! :)

Sen fick vi alla en varsin uppstoppad bofink som vi skulle måla av med en tuscpenna först på ett speciellt sätt. tog bara 2 minuter & resultatet är så enkelt & tråkigt så knäppte inge kort på det, men sen skulle vi teckna av våra bofinkar vi fick!! Det va SVÅRT!!  Är inte riktigt klar men när jag sluta idag så hade jag iaf fått fram detta resultat:


Sluta 15.30, åkte till dagis & där satt Tilde och måla så jag fick sitta där & titta lite medans hon måla klart... Sen åkte vi hem, jag bytte om till mina träningskläder, Tile fick lite att äta & sen gick jag på ica & handla me nån frukt.  Bokhandeln nästa, handla lite olika block & redskap.. FATTA 70 SPÄNN för ett skissblock! Sen ska vi ju lösa ut våra andra redskap sen! Detta kommer kosta massor!! men jag tycker det är så skoj! :D

Sen iaf var nästa destination GYMMET! (mitt andra hem)  Träna T-ball & halva Coren bara... Va ingen barnflicka där idag så det var svårt att få Tilde från att inte klättra på mig hela tiden, så vi fick lov att gå hem... Duscha lite & åt massor gjorde vi.. Sen dags att lägga Tilde & slå sig ner i soffan. Nu äntligen när klocan är vid 20.00 kan man få ta ett djupt andetag!
Varför har dygnet bara 24 timmar?? Jag hinner inte leva ingenting.. När ska man hinna sova & göra allt annat man måste hinna med??

jaja kommer nog sova skönt i natt kanske.. lite väl mkt negativt som händer runt mig som gör allt lite jobbigt!!!

men ser fram emot morgondagen! Har en halv dag bild & sen efter lunch har jag Yoga :)

Hoppas ni alla har det bra :)
Puss på er!



Kommentarer
Postat av: Mia

jag saknar DIG!! minns du när vi jäämt hängde, vilka tider. gjorde allt tillsammans :) jag slår vad om att det hade varit likadant nu om jag inte flyttat. synd att du inte bor här i gbg lr sthlm. Då hade vi setts ofta!! Men jag kommer nog i okt och hälsar på, då kan vi träna lite tillsammans :)

2008-09-02 @ 22:01:11
URL: http://miahansback.blogg.se/
Postat av: Mia

hahaha jaaa den var ju underbar! Vi måste göra den när jag kommer! vecka 44 kommer jag nog. Måste ta mig i kragen :P

2008-09-02 @ 22:04:38
URL: http://miahansback.blogg.se/
Postat av: Malin

ooj oj vilken busy dag du haft då!!! ser så kul ut :D

Fan ja håller på o ändra om i min blogg men de verkar gå åt helvete!!!!!! aja du får kika in i den i morron o se om den finns kvar.. HAHAHAA

puss puss o sov underbart gott o dröm om dina små pojk hunkar du... själv drömmer ja om riktiga karlar ;)

Pöss!!

2008-09-03 @ 00:07:22
URL: http://malinsmedberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0