FAIR TRADE (uppd)

Det är mycket snack om rättvise märkta saker just nu i skolan... hade t o m en liten "marknad" idag där man kunde handla lite olika saker..
Har man råd så tycker jag absolut man ska handla rättvise märkta saker..
Skolan har t e x mitt absoluta favorit te :) Vilket är "fair trade" såklart :)
Har inte hittat detta te i nån affär än men vi har det i skolan & det finns på tågen :)
Gick förbi nå stånd i sthlm & då hittade jag det där!  16 påsar för 55 kr.. kan ju kanske va värt det! Det är ju för den goda sakens skull!
Vi borde tänka mer på våra medmänniskor!
Hittade precis en sida på svenska där man kan beställa via internet!! 42 kr för en ask!! :D har redans kickat iväg en order!! men det tillkommer ganska dyr frakt tyvärr, men man kan ju gå ihop flera & beställa!
Lovar er att de e det godaste te ni druckigt!!
KLICKA HÄR

   

den e oxå god :)                            den me! :)                    

Den nedan smakar jul av nå slag! :)




Rooibos TeaNew

Rooibos ("red bush" in Afrikaans) tea is made from the needle like leaves of the rooibos shrub that grows naturally in the Cedarburg Mountains of South Africa. Low in tannins and rich in antioxidants and beneficial minerals, the rooibos has been enjoyed by South African natives for centuries. Naturally caffeine-free, this tea can be savoured at any time of the day. Its mild vanilla taste makes it an ideal beverage for children.

Ingredients

Rooibos tea º *.

ºOrganic ingredient

*Fair Trade Certified

Kika gärna in på denna LÄNK <-- klicka står mer om dessa olika teer från detta märke, har prövat flera olika smaker & dom e verkligen GODA!!!:)



Det va bara de om det jag skulle säga! Har precis kommit hem från boxen! Har skadat min tumme! AJ det gjorde riktigt on! typ första slaget med vänstern så small det till! så jag har i princip bara motionerat min högra sida idag! haha :)
Hoppas det känns bättre imorrn för då blir det  T-jam & T-power :)


Bjuder på en gammal konstig bild! haha jag står på huvudet i sängen om ni undrar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

NEj thet luktar SKIT ;)

2008-10-15 @ 20:39:43
URL: http://pussp.blogg.se/
Postat av: Malin

får allt ta o testa dedär teet då!! :)

2008-10-15 @ 21:07:23
URL: http://malinsmedberg.blogg.se/
Postat av: Za

2008-10-16 @ 11:58:51
Postat av: Zandra

Det där thet hat vi på mitt jobb.. typ 5 olika smaker!!

2008-10-16 @ 11:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0