Bananen!!

Vad en banan innehåller, vet ni säkert, men kanske inte att "så lite som 2 bananer ger oss tillräckligt med energi för att hårdgymnastisera i 90 minuter."  
-JÖSSES! & jag som klämt i mig 3 bananare idag! :(

DEPRESSION: Bananer innehåller tryptophan, en typ av protein som kroppen förvandlar till serotonin, som hjälper oss att slappna av och må bättre.

MYGGBETT: Gnid bettet med insidan av ett bananskal, både svullnad och irritation blir mindre.

NERVERNA: Den höga B vitaminhalten i bananer lugnar ner nervsystemet.

HANGOVER: Det snabbaste sättet att komma över gårdagens firande, är en ?milkshake' med banan och honung. Bananen lugnar magen och honungen bygger upp sockernivån.

En medelstor banan (105g) ger bara 100 kcal jämfört med 550 kcal från en chokladkaka på 100g eller 170 kcal från ett fyllt wienerbröd (40g). I bananen kommer nästan inga kalorier från fett men i wienerbrödet och chokladkakan kommer hälften av kalorierna därifrån.  Då kanske man kunde äta sina 3 bananer med gott samvete ändå?! :)


image517


Kommentarer
Postat av: Mia

Åååh anna jag vill också ha en mamma som gör smoothies till mig haha :) Min mixer är sönder! Ett tips.. blanda en burk kesella med ett paket frysta bär och lite honung, det är sååå gott! Har du sett den nya filmen I know who killed me med linsday lohan?

2008-02-19 @ 21:41:38
URL: http://miahansback.blogg.se
Postat av: niki

ja den är riktigt najs.. :)

2008-02-19 @ 21:45:24
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: emilie

seriöst??! funkar det där med myggbetten? :D

2008-02-19 @ 21:58:29
URL: http://hemligemilie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0