Skoldag 5

Jag redo för sista skoldagen denna vecka

top & kjol -  CUBUS
skärp & Benvärmare - GINA TRICOT

PROJEKT GÖRA EN BOK! :)
Vi skulle få tillverka en bok från grunden
 Vi vek ca 30 A4 papper så det vart A5 format, viktigt att verkligen vika & dra me nageln eller linjalen..
Sen lägga dom i en hög på varandra,
sen lägga högen mellan 2 skivor se till att en bit av högen sticker ut,
sen dags att såga 5 st jack i bakändan me en såg!
På me massa textillim & gasväv eller va det hette & kladda på som fan!

Ska typ se ut så här då :)  sen ska man fixa på lite papper på klistret & lägga hela boken mellan skivorna & sen dra åt med tvinnar så den verkligen pressas ihop! Sen torkas i ca 30 minuter.


Sen dags att börja me själva pärmen, skära ut en baksida & en framsida :)



Klippa & klistra på papprena man vill ska klä boken :)


Tejpa hörnen :)


Sen ska man klippa till en lång tejpbit och lägga in bokpapprena mellan pärmarna & bygga ihop de lite snyggt




 Sen ska man klippa till tejpsnuttarna på ett speciellt vis men drar detta bara snabbt så de e överkurs nu!





Sen ska det se ut så här & sen ska man klistra fast första sidan på pärmen


Så ska det se ut invändigt när de e klart iaf :)

Va så skoj så jag börja klippa & klistra ihop en till bok! :D likaså Sandra :D


Så skoJ!

Och RESULTATET AV MINA 2 BÖCKER:

Jag valde att ta min första akvarellmålning & leka i kopiatorn me att förstora lite & så :) ganska nöd me mina små böcker För dom är ju verkligen personliga!



Kommentarer
Postat av: wooltiti

snygga! Jag vill också klippa och klistra

2008-08-29 @ 15:15:47
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: ME&MY

vad du är duktig!

Trevlig fredagskväll gums!

2008-08-29 @ 17:41:08
URL: http://desbarrar.blogg.se/
Postat av: wooltiti

här är det bra :) Är proppmätt efter god mat och nu halsar jag kaffe, haha.. SJ?

2008-08-29 @ 18:42:59
URL: http://wooltiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0