VILKEN JÄVLA DAG!!

Kaos från första stund jag vakna.. fixa matlådor & frukost.. få upp Tilde & Lukas.. titta några sekunder på Lucia på tv.. sen vart jag sen till dagis & ännu senare till jobbet!! iskallt ute! astrött.. Allt gick segt första halvan på jobbet! men jag & Sivan hade skitskoj! haha.. Sen ringer dagis.. Tilde va jätte ledsen & hade ont i magen & kunde inte gå på toa... Så då visste ja inte riktigt hur jag skulle gö...
Tänkte först att jag skulle jobba  klart.. men sen gick jag ifrån tidigare ändå... skynda mig från saxnäs hem & skulle hämta bilen.. men då kom jag inte in genom yterrdörren!!! hel mysko! den satt FAST!! Så jag kunde inte komma in & jag hade sagt till dagis att jag skulle hämta Tilde.. fick PANIK! Ringde Micke & han kom & han fick inte upp dörren! men vi åkte & hämta Tilde iaf.. sen ner på skohuset & handla nya stövlar till henne.. Sen ringer mamma uppi allt & hon hade fixat en tid hos doktor Göran kl 15!!
 AAAAA dags att få panik & Micke skulle lämna ifrån sig bilen kl 15.. Lukas va så snäll att han ställde upp. först kom han hit & försökte oxå få upp dörren men han kunde inte det heller.. jag fick lov att gå in till hyresvärden & be om nyckeln! Men han hade inte den för den hade en hantverkare som höll på att fixa.. Så vi fick lov att åka till den killen i sin tur & låna nyckeln! jävla röra!! kom till lassarettet 3 minuter i 3!
Tilde va jätte kissnödig! & jag visste ju inte om hon fick kissa eller om dom skulle ta kissprov! Så jag fick improvisera.. hitta en liten plastmugg & satte henne på toa! sen var det bara att försöka pricka rätt me muggen! HAHA vilket INTE gick bra! hon kissa ner hela handen, men jag fick några droppar i muggen iaf.. sen tänkte jag att jag själv skulle på toa för jag va så pissnödig så jag trodde jag skulle spricka! men precis när jag låste toadörren så ropar dom efter Tilde, så det va ju bara att låsa upp & skynda sig ut igen!
Dom tog massa prover(blod & kiss) & titta lite olika saker (hals & öron osv).. men allt va bra.. hon fick lite salva & sen nå flytande medecin till magen..
Sen äntligen for vi hemåt, låste upp dörren & Lukas fick åka & lämna tebax nyckeln.. Sen när jag kom hem så gick jag till andra ytterdörren & då förstog jag varför jag inte kommit in!!! Nån jävel hade vridigt om det nedre låste (som bara finns på insidan)  Så jag låste upp dörren & öppna den & då for en list ner & då fatta jag att det måste ju varit hyresvärden själv som vart där & skulle laga listen & då vridit om låset efter sig!!!! han har då gjort ett värdelöst jobb med listen! den satt ju inte ens fast! & det blåser in kyla genom båda ytterdörrarna!! *suck* JÄVLA DAG ALLTSÅ!! & ni som undrar varför jag inte gick in genom andra dörren så är det så att den nyckeln har jag tappat bort! *asg* klantig som man är!

Kommentarer
Postat av: Malin

ååå vilken dag du haft gumman!! du får mysa ner dej i soffan nu me en bra film eller nå..

hehe tack själv porr britta ;P ja jag vet då inte hur ja gör.. äter massa skit mat hela tiden iaf:S
en vacker dag säger de väl pang så e man en liten tjockis.

2007-12-13 @ 19:44:19
URL: http://malinsmedberg.blogg.se
Postat av: Therese

vilken jobbig dag:/ hoppas de blev bättre nu på kvällen, eller så får du en hel kanondag imorgon:) Gonatt puss

2007-12-13 @ 22:04:28
URL: http://therror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0