GOD JUL

Vilket äventyr min resa vart :) Stanna till i Avesta på en liten rastplats & kissa & käka frulle :) Såg en liten mus som irra runt på vägen precis där jag skulle till att kissa!!
Tror minsann att jag va helt själv på vägarna dom 2 första timmarna.. =)
Ligger & åker så fint i ca 100 km/h så blir jag omkörd av en bil.. Men det va inte vilken bil som helst utan SNUTEN!!! Dom jävlarna körde om mig fast jag åkte för fort själv.. Vilka förebilder dom är sen då! AJA BAJA!!
Kommer fram till Barkaby redan kl 9!!! LOVAR stort att jag var första bilen på den stora parkeringen! *suck* Satte mig & sminka mig en kvart.. titta på klockan.. Usch, skulle jag verkligen sitta kvar i bilen & vänta 45 minuter på att Ikea ska öppna??! NJAAÄÄEE.. Åkte fort till Kungens kurva istället :) Kom fram 2 minuter i 10 :) helt perfekt.. hann precis :) WIEEE
Madde kom oxå dit så vi gick runt där ett tag :)
Sen for hon hem till sitt... Men då kom min kusin Sandra som jag inte sett på länge Så jag åt en räksallad på ikea .. GÖTT :)
Fick me mig en köksstol & en byrå & en matta & en ram & lite smått.. VA in 3 hela gånger på IKEA!!! hahahaha...
Min kära kusin fick sen lov att åka före mig & visa vägen till Globen så jag skulle hitta dit :) Sen skulle hon iväg på nå kalas.
Men ingen va hemma hos mormor, dom va ute & for runt själva!! Så jag fick sen själv lov att irra runt i Globens köpcentrum bra länge.. Sen gav jag upp det & tog tunnelbanan in till City.. irra runt där ett tag & kika runt lite... men va så trött & hungrig & törstig så jag tog tunnelbanan tebax efter redan 1 - 1 1/2 timme.. mötte upp mamma vid globen & fick nyckeln & gick hem till mormor & börja med maten... Åt lite mat & titta på tv & tog det lugnt... Vi las oss astidigt hla högen!
Fick inte mycket sömn den natten.. Tilde sparka av mig täcket hela natten & mormors klocka börja ringa vid 6!! oj oj.. ..
När vi väl klev upp var det julafton :) WIIIEEEE :)
Då slog det mig att jag inte fått me alla kläder jag tänkt att ta me mig! Så då kilade jag ner till Globens köpcentrum & leta KLÄDER!!!! men hittade absolut inte ett enda plagg i en enda affär som dög.. Så det fick bli min gamla guldklänning som jag först inte ens tänkte ta me mig!
Locka håret i ca 2 timmar & sminkade mig & så..
Vid kl 2 tiden for vi mot Tina & Thomas borta i Hässelby.. Dom bodde i ett jättefint radhus!! VÄLDIGT IMPONERAD!! jätte nytt & fräscht allting.. Det va jättekul att se alla släktingar , det är ju inte ofta alls nuförtiden man ser dom inte!
Kalle anka & glögg vart det.. Sen mat.. & mat.. mmmm mat e gott :) efter en liten väntan kom tomten & knacka på... Kan ju lova att Tilde måste ha varit väldigt snäll då hon fick så MYCKET PAKET!!! Sen fick tomten lov att åka vidare...
Vart lite öl & nån Baileys :) MUMS.. ganska mycket godis vart det kan jag lova.. Men man får äta mycket gott på julen..
Vi for väl hem kanske vid halv elva redan?! tar ju ändå nästan en halvtimme att åka imellan.. men det va skönt att komma hem i tid.. Få somna tidigt eftersom man skulle upp dagen efter & köra till mora.. & Nu sitter jag i min soffa & ska se film.. så därför orkar jag inte skriva mer.. men kan kortfatta & säga att det va den bästa julen på bra länge!! Va verkligen jättekul att träffa alla nära & kära... ska lägga in några kort innan jag ser filmen..:)
Puss på er :)
jag & mitt kisspapper *asg*    Min frukost macka :)  i Avesta...
kör på me minimal trafik..man får åka i 110 km/h på motorvägen :)
Träffa Madde på ikea..handla lite godis :)..Åt lunch me Sandra.
åkte j bakom henne.Till Globen.Sen T bana till City
kika runt lite..Jätte mycket folk i jul ruschen....
!Julafton. redo att åkaBilen packad..Äntligen framme..
dukade långbordet..de e VÄLDIGT högt i tak :) Sandra & Tilde
Jag & mormorKenneth :)Lena Trassel & Agne
Mamma + TAnders åsa + K
Har masa mer kort men orkar inte lägga in fler nu! ADIOS!:)

Kommentarer
Postat av: Malin

låter underbart. Va sööt du e i guldklänningen! har också den, love it :)

2007-12-26 @ 19:21:42
URL: http://malinsmedberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0