Recept på begäran :)

Såg att de va några som ville ha receptet på brödet jag bakade :) Så varsogoda!:



Ingredienser

 5 dl filmjölk
 1.5 dl ljus sirap
 2 tsk hela fänkålsfrö
 2 tsk hel anis
 13 dl rågsikt
 2 tsk salt
 2 tsk bikarbonat

Gör så här

1. Blanda filmjölk och sirap.

2. Stöt fänkålsfrö och hel anis i en mortel. (jag har ingen mortel, så tog en sked & försökte krossa skiten :D  )

3. Blanda alla torra ingredienser, tillsätt vätskan och knåda samman till en deg.

4. Dela degen i 20 bitar, kavla ut dem till runda kakor och nagga med en gaffel.

5. Stek kakorna på medelvärme i en torr stekpanna, någon minut på varje sida. De ska inte bli för mörka. Låt svalna på ett brödgaller. Förvara i plastpåse.





Anledningen till att jag inte ens startade datorn hemma igår va att badrummet hemma fick sig en make over!  Slänger ut bilder bara det blir klart :) Är bara golvet som måste fixas.. Lite budget makeover, gamla färgrester osv kan göra så mkt!! :)


Kommentarer
Postat av: Mirry

Spana in Dagens Jag Vill Ha på Borås coolaste blogg!

Vill inte du också ha?



www.arntyochmirry.se

2009-03-10 @ 13:42:36
URL: http://www.arntyochmirry.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0