Ny vecka!

Sovmorgon vart det idag iaf, vart en sen filmkväll igår med massa film , bla Training day som man sett ett X antal gånger nu!

 Skönt att vila ut lite idag & Tilde va duktig att roa sig själv imorse.

Tilde & jag har tagit en liten promenad på förmiddagen, den va ganska kort, typ 500 meter,bara ner till campingen & tebax, men bättre liten promenad än ingen promenad :D

Min "boss" från Suschi reastaurangen där jag hade praktik ringde upp mig för några timmar sen, Jag ska få hoppa in & jobba imorrn & nästa Tisdag, ska öppna själv, men de e ju inge problem :) Tisdagar är det mest att göra där för all lax kommer då som måste skäras & de e ju evighetsjobb! tur jag inte lärt mig skära lax än :) Somliga få ju står & skära 8 timmar i streck!!
Ska iaf bli skönt att få RIKTIG lön & inge praktikslavbidrag!!  räknade ju ut att jag tjänade ca 21,75 kr timmen när jag hade praktik! Det är ju ett riktigt skämt! & de ska man överleva på liksom?!?

Nu får jag nog över 100 kr timmen samt semesterersättning!! Fast har ju bara fått 15 timmar än så länge men alltid en början ;)

Tilde ska åka till sin far idag så man blir lite barnledig, ska nog orka mig & träna lite & ta en kvällspromenad?? Måste passa på att göra sådant man aldrig annars kan göra.. Nu ska jag slita mig från datorn & fortsätta städa upp här hemma lite ;)

Hej svejs!

Bjuder på nån bild från släktträffen i lördags :)



















Det va några bilder iaf :) Fick inte till så många bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0